Eğer Başka Bir İş Yapacak Olsaydınız

23 Kasım 2008 Pazar

Bu zaman zaman aklıma gelir, eğer şu an yaptığım şeyi yapmıyor olsaydım olsaydım ne yapardım?

Ben genelde istediğim şeyin peşinden giden insanlardan biriyimdir ama buna rağmen hayatın rüzgarını, gerçekçi planları ve elimdeki kaynakları kararlarıma da dahil ederim. Dolayısıyla bir konuda 10 sene harcadıktan sonra bam başka bir konuya atlayacağımı sanmıyorum.

  • Oyun Programcılığı
    Oyun programcılığı içimde kalmış uktelerden biridir, hatta bundan 4,5 - 5 sene kadar önce oyun programcısı olarak bir firmada başlıyordum, sonra olmadı.

    Lakin C++ taki deneyimsizliğim, çok güçlü bir matematik hatta fizik altyapımın olmaması ve deneyim kazanacak imkan olmaması yüzünden sanırım hiç bir zaman bu konuda uzmanlaşamadım.
  • Oyun Yazarlığı
    Oyunlar benim en büyük hobilerimden biridir, sadece oynamak değil kültürü, tuhaf oyunları görmek, yeni akımları incelemek vs. O yüzden her zaman oyun tanıtım yazılarını profesyonel olarak yapmayı da düşünmüşümdür. Lakin kalemimin güçlü olmaması, sektörün maddi yönden tatmin edici olmaması gibi etkenlerden hiç ciddi olarak düşünmedim bile.
  • Web Girişimcisi
    Bir çok kişinin web girişimciliği sadece son senelerdeki patlamaya dayanırken benim hayallerim yaklaşık 9-10 sene önceye dayanıyor (dot-com bubble' ı ve sonrası). Hani şu Google' un henüz Google olmadığı günler. Kişisel bir sürü fikir yanında ilk çalıştığım firmalardan birinde Ali Baba benzeri bir sistem kurmaya çalışıyorduk, bu sırada Türk Ticaret.net açılması ile bizim projemizde hafiften elimizde patlamış oldu. Tabii ki projedeki teknik ve iş planındaki yetersizliklerden bahsetmiyorum bile. Bu dönemde Gitti Gidiyor' un kurucu ekibi ile de hem tanıştık hem de birlikte çalışmıştık. O dönemden bu zamana adam gibi pek internet firması da Türkiye de ayakta duramadı, duranlarda Gitti Gidiyor gibi gerçekten ciddi bir konuma geldiler.

    Bunun yanında bir çok startup' ın kurulum sürecinde teknik ekipte geliştirici olarak ya da güvenlik/yazılım danışmanı olarak bulundum, şu an da bir kısmı battı, bir kısmı ise keyfi yerinde devam ediyor. Dolayısıyla klavyede uyumayı, mcdonalds' larda plan yapmayı, evlerde switch' leri kurup yazılım geliştirmeyi, dışarıdan gelen pizzalar ile gün boyu hayat geçirmeyi ve günün sonunda multiplayer bir oyun atmanın tadını bilirim. Nitekim bazen sevdim, bazen nefret ettim...

    Web girişimciliği benim uzun soluklu hayallerimden, internet ikinci dot com furyasını yaşarken belki bir fırsat bulur ben de sızarım. Girişimcilik artık bir çok açıdan daha kolay, dolayısıyla hareket etmek için de güzel bir vakit.
  • Yazarlık
    Deneme ve kısa hikaye yazmak sevdiğim işlerden, özellikle bir bilim-kurgu/polisiye arası bir roman yazmayı isterdim ama gel gör ki yeteneğim yok (pardon şöyle ifade edeyim : dünya beni anlamaya hazır değil), yeteneğim de olsa kim yazarlıktan para kazanmış ki?

    Daha çok teknoloji ile alakasız olmak istediğim şeyler yazabilseydim keşke ...

Açıkçası hadi ben "meme" yaptım, gitsin herkes yazsın ya da "sen", "sen", "bir de o köşedeki ufak blog sahibi, sen" yaz demeyi sevmiyorum ama siz ben bunu memelerim yazarım derseniz de kimseyi tutacak değilim. Yaparsanız da adresi yorumlara link olarak bırakın lütfen.

Açıkçası benim merak ettiğim bir konu, okuyuclardan da yorumları bekliyorum. Şu anki işinizi yapmasaydanız ne yapardınız? Ya da şöyle dile getireyim "Büyüyünce ne olmak istiyorsun çocuğum?"

0 yorum: